Geen artikelen

 
eKomi klantbeoordeling

Klant­beoor­de­lingen

Uw mening is voor ons erg belangrijk - lees enkele feedbacks van SHOEPASSION.com-klanten.

naar klantbeoordelingen

Meningen van experts

Wij stellen u enkele schoenexperts voor en laten hen aan het woord. Hoe goed zijn volgens u de producten van SHOEPASSION.com?

naar de meningen van experts
Videogalerie

Videogalerie

Wij nodigen u uit voor een inspirerende, audiovisuele rondleiding door onze collectie. Maak kennis met onze randgenaaide meesterstukken in knappe videoclips.

naar videogalerie
newsletter

Onze Shoeletter

  • Berichten over nieuwe producten
  • Handige onderhoudstips
  • Interessante schoenenweetjes
  • Betrouwbare gegevensbescherming
  • Afmelden steeds mogelijk

Dat zeggen schoenenexperts over SHOEPASSION.com

Deze mensen hebben door hun werk dagelijks te maken met schoenen, onderhoudsproducten en vragen over goede stijl. Wij stellen hier enkele deskundigen uit de schoenenbranche voor en laten hen aan het woord. Hoe goed zijn volgens u de producten van SHOEPASSION.com?

Hanns Rendenbach

Hanns Rendenbach

Waarschijnlijk kwam Hanns Rendenbach al met looistoffen in zijn bloed ter wereld. Hij stamt dan ook af van een van de beroemdste Duitse looifamilies – Rendenbach. Rendenbach werd in 1871 in Trier opgericht en sinds 1985 staat Hanns Rendenbach in de vierde generatie aan het roer van het familiebedrijf. Net zoals zijn overgrootvader gebruikt hij uitsluitend de traditionele kuiplooimethode met eikenschors. Dit is een compleet natuurlijk looiproces, waarbij na negen maanden een uiterst robuust en duurzaam zoolleer ontstaat. De uitstekende kwaliteit van de zool bewijst dat deze arbeidsintensieve methode de moeite loont. Het is dan ook niet verwonderlijk dat zelfs de beste maatschoenmakers ter wereld gebruik maken van het fijne zoolleer uit de Moezelstad. Maar Hanns Rendenbach is niet alleen looier. In zijn jonge jaren studeerde hij bedrijfseconomie in Keulen. Deze knowhow hielp hem om Rendenbach ook in de huidige tijd aantrekkelijk te maken. Al meerdere jaren beschikt zijn leerfabriek over een ultramoderne confectionering, waar de volledige schoenzool naar de individuele wensen van de klant wordt vervaardigd. Zo is Hanns Rendenbach een graag geziene gast in de grootste en bekendste schoenmakerijen ter wereld.

Hanns Rendenbach

Hanns Rendenbach over SHOEPASSION.com

Aantal schoenen in de kast: meer dan 100
Lievelingsmodel: dubbele monk
Favorieten bij SHOEPASSION.com: nr. 576 & nr. 460

Meneer Rendenbach, wat is voor u een goede schoen?

Allereerst moet een schoen een comfortabele en vooral duurzame begeleider voor alledag zijn. Mijn voeten moeten zich goed voelen in de schoen. Dat hangt vooral af van de luchtdoorlaatbaarheid en van de pasvorm, die op hun beurt bepaald worden door materiaal en maakwijze. Het uiterlijke aspect van de schoen is natuurlijk even interessant, maar dit is eigenlijk heel subjectief.

Welk model in onze collectie bevalt u dan het best?

Ik vind vele modellen goed. Ik ben bijvoorbeeld een grote fan van model nr. 576, dat ik heel graag en vaak draag. Maar het paradepaardje van jullie collectie is voor mij de python-oxford in combinatie met de Rendenbach-zool – opvallend anders en toch ongelooflijk comfortabel.

Hoe beoordeelt u in het algemeen onze schoenen?

In mijn kast staan meerdere modellen uit jullie collectie, daarom durf ik hier een beoordeling te geven. Jullie leesten bieden me een perfecte pasvorm en de schoenen zitten heel prettig. De verwerking is erg solide. Daarom hebben jullie schoenen een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, die je zelden vindt bij Goodyear schoenen. Ik beveel ze graag en vaak verder aan.

U kent de klassieke schoenenmarkt heel goed en hebt samengewerkt met grote namen in de schoenenbranche. Hoe beoordeelt u een jonge firma zoals SHOEPASSION.com?

Ik heb erg veel bewondering voor wat jullie in slechts enkele jaren hebben opgebouwd. Jullie zijn erin geslaagd om op een zeer traditionele markt voor nieuwe input te zorgen. Alleen al het feit dat jullie de schoenen direct op het internet aanbieden. Zoiets zou tien jaar geleden nog niet mogelijk zijn geweest. SHOEPASSION.COM heeft gezorgd voor een frisse wind in de schoenenbranche, en daarvan profiteert het bedrijf.

Wij staan ook voor de digitalisering van de schoenenmarkt. Hoe goed wordt volgens u het klassieke product schoen bij ons gepresenteerd?

De schoenen worden bij jullie perfect geënsceneerd. Jullie zijn erin geslaagd een website te creëren die niet alleen de schoenen op een aantrekkelijke manier presenteert, maar dankzij jullie uitgebreide achtergrondinformatie ook het cultuurgoed schoen grijpbaar maakt. Als iemand de tijd neemt om de informatie op jullie website te lezen, zal hij bij jullie bijna alles over schoenen te weten komen zonder de gangbare vakliteratuur moeizaam te moeten doorzoeken.

Dat horen we graag. Denkt u dat we door ons concept kunnen bijdragen aan de renaissance van de goede stijl? Dat mensen kunnen gesensibiliseerd worden voor hoogwaardig en vooral duurzaam materiaal?

Ik denk het wel. Kijk, de doorsnee-man is eerder bereid 1000 euro in een goed pak te investeren dan 350 euro voor goede schoenen uit te geven. Jullie boeiende informatie over schoenen, de goede kwaliteit en de voordelige prijzen maken de overgang naar de wereld van Goodyear schoenen erg aantrekkelijk. En zodra de nieuwsgierige klant randgenaaide schoenen aan zijn voeten gehad heeft, zal hij in elk geval daar trouw aan blijven en zijn goedkope, gelijmde exemplaren de rug toekeren.

Vindt u dat uw product, de kuipgelooide leren zool, bij ons in goede handen is?

Absoluut. Laat me even uitleggen waarom ik dit zo overtuigend zeg. Geschiedenis en traditie zijn erg belangrijk. Maar je moet meegaan met je tijd. Daarom vind ik als traditionele looier dat mijn product perfect bij jullie schoenen past.

Bovendien hebben wij de eerste collectie damesschoenen met een Rendenbach-zool ontworpen. Hoe tevreden bent u met het resultaat?

Ik ben er helemaal weg van! In tegenstelling tot vele andere merken hebben jullie niet gewoon van jullie herenmodellen damesschoenen gemaakt. Nee, jullie hebben echt nieuwe damesmodellen ontworpen. De look en de omvang van deze Goodyear damescollectie is werkelijk uniek.

Meneer Rendenbach, wat denkt u van de beschermende rubberen zool die achteraf op uw leren zool gelijmd wordt?

Dat vraag je aan de verkeerde persoon (lacht)! Ik heb dat met de rubberen zool nooit echt begrepen. Naar mijn mening heeft die alleen een beschermende functie bij slecht materiaal dat niet goed waterafstotend is en snel slijt. Deze manco’s vallen door zo’n rubberen zool natuurlijk niet meer op, maar waar blijft dan het karakteristieke van de leren zool? Voor mij is het een waar genot om een gladde, leren zool te dragen en het typische geluid te horen dat daarbij ontstaat. Echt hoogwaardig zoolleer heeft überhaupt geen beschermende rubberen zool nodig. Een uitzondering is de wintertijd. Als het echt glad is, zorgt een rubberen zool ervoor dat je niet zo gemakkelijk uitglijdt. In de warme maanden van het jaar heeft ze echter niets te zoeken.

À propos bescherming. Normale leren zolen moeten eigenlijk af en toe met een olie voor zoolleer worden behandeld. Dit zorgt ervoor dat ze beter waterafstotend worden en minder gemakkelijk slijten. Hoe staat Rendenbach tegenover dit thema?

Sceptisch. Ik wil dat helemaal niet ontkennen. Door het gebruik van olie kan je ervoor zorgen dat de leervezels soepeler worden. Ook de flexibiliteit van de leren zool wordt waarschijnlijk verbeterd. Persoonlijk heb ik voor ons zoolleer nog nooit olie gebruikt en ik had in heel mijn leven nog nooit een gebroken of gescheurde Rendenbach-zool. Het is niet slecht als je voor gewone leren zolen olie gebruikt, maar een leren zool van Rendenbach heeft geen olie nodig.

U als fervente schoenenfan: welke modellen ontbreken nog in onze collectie?

Jullie hebben al een uitgebreide keuze aan modellen, maar ik zou het fijn vinden als jullie nog meer kleur zouden bekennen. Jullie kunnen best nog wat experimenteren met gekleurd bovenleer of ook het voeringsleer met een kleurtje oppeppen – donkergroen kan ik me bijvoorbeeld heel goed voorstellen.

Rainer Ersfeld

Schuhexperte Rainer Ersfeld

Rainer Ersfeld is afkomstig uit het idyllische Leutkirch in de Allgäu en is bedrijfsleider van de Freyersfeld GmbH en van de firma ShoeCareService, die gevestigd is in het al even sprookjesachtige Konstanz. Zijn firma’s verkopen onder andere de schoenpoetsproducten van Burgol en Famaco uit Zwitserland en Abbeyhorn uit Groot-Brittannië. Eigenlijk was het Zwitserse traditiemerk Burgol buiten Zwitserland nauwelijks bekend toen Rainer Ersfeld het in 2004 toevallig ontdekte. Sindsdien is alles heel snel gegaan. Hij bezocht de producent, keek toe bij de productie en testte meteen in de firma de verschillende soorten terpentijnwas. Overtuigd van de uitstekende kwaliteit van de producten, is de Freyersfeld GmbH sinds 2004 exclusieve verkooppartner van Burgol voor Duitsland, Oostenrijk en de overige eurolanden. Alle bekende maatschoenmakers in Duitsland en Oostenrijk behoren intussen tot de stamklanten. Bovendien is Rainer Ersfeld auteur en schoenpoetsexpert, die zijn kennis tijdens speciale schoenpoetsseminars met anderen deelt.

www.burgol.de

Schuhexperte Rainer Ersfeld

Rainer Ersfeld over SHOEPASSION.com

Aantal paar schoenen in de kast: meer dan 100
Lievelingsmodel: captoe oxford in French calf
Favorieten bij SHOEPASSION.com: 337, 576, 591

Meneer Ersfeld, voelt u zich, als fervente schoenenliefhebber, aangesproken door SHOEPASSION.com?

Absoluut! Ik houd van websites met lichte kleuren. Vooral de schitterende productfoto’s komen daarbij goed tot hun recht. In combinatie met de erg informatieve teksten – hierbij wil ik de pagina’s met algemene schoeninformatie nog eens extra in de verf zetten – stimuleert de website mijn kooplust.

Dat horen we graag! Vooral van een man die waarschijnlijk toch liever naar een schoenenzaak gaat om de schoenen persoonlijk uit te kiezen, of niet?

Inmiddels bezit ik genoeg schoenen en heb ik eigenlijk geen nieuwe schoenen meer nodig. Maar u hebt natuurlijk gelijk. Elke schoenenliefhebber geniet van de zintuiglijke ervaring in een schoenenzaak en van de geur van leer. Ik weet dat zoiets in een onlineshop niet mogelijk is, maar voor de rest hebben jullie evenveel te bieden als gewone schoenenzaken en klanten profiteren bij jullie zelfs nog van een paar voordelen.

Wat bedoelt u daarmee precies?

Jullie prijs-kwaliteitverhouding voor randgenaaide schoenen in deze klasse is werkelijk excellent. Wanneer ik als klant bij jullie de passende leest ontdekt heb, dan kan ik verdere modellen probleemloos en gemakkelijk bij me thuis laten leveren en hoef niet meer extra de stad in.

Hoe schat u onze schoenen in?

De uitstekende prijs-kwaliteitverhouding had ik al genoemd. Ik wil dat graag nog eens benadrukken want jullie schoenenklassiekers zijn niet slechter dan vergelijkbare modellen van Crockett & Jones onder 450 euro. Dat alleen al vind ik opmerkelijk. De afwerking van de schoenen is onberispelijk. Sommigen zullen misschien zeggen dat het leer niet zacht genoeg is. Daartoe kan ik maar één ding zeggen: nieuwe randgenaaide schoenen móeten een tikje harder zijn. Schoen en leer moeten zich aan de voet aanpassen en ingelopen worden. Zo wordt een persoonlijk voetbed gevormd en kunnen voet en schoen een lange en harmonieuze relatie aangaan.

Zelf hebt u model nr. 337 bij ons besteld. Hoe tevreden was u met de levertijd, het pakket en de meegeleverde accessoires?

De schoen van roggenleer was al de volgende dag bij mij in Konstanz. Dat is echt snel. Nieuwsgierig pakte ik het pakket uit en was aangenaam verrast over de hoogwaardige schoenendoos. Zoiets beleef je vandaag de dag slechts zelden: de schoenendoos heeft een kleine, ronde opening vooraan. Dat is perfect wanneer ik verschillende schoenendozen op elkaar wil stapelen. Ik kom altijd makkelijk bij mijn schoenen en bovendien zorgt de opening voor luchttoevoer in de stabiele doos. Dit detail en de extra veters – daarvoor ben ik echt dankbaar, want ik ken het dilemma van een gescheurde veter tijdens dienstreizen -, de persoonlijke brief, de schoenenzakken en de tips voor het onderhoud zijn als het ware het visitekaartje van jullie firma. Daaraan merk ik dat hier mensen werken die dezelfde passie voor het product delen.

Wij verkopen ook de producten van Burgol en ShoeCareService. Hoe bevalt u onze presentatie van deze producten?

Uitstekend! Ik ben een fan van mooie productfoto’s en jullie foto’s zijn echte meesterwerken. Zelfs metalen dozen worden bij jullie fantastisch geënsceneerd. Ik houd van deze liefde voor detail en ik weet hoe moeilijk het is om dit op een foto over te brengen.

We hebben nu al veel lovende woorden van u gehoord. Wat zijn volgens u onze zwakke punten en wat kunnen we nog beter doen?

Ach, dat zijn echt maar een paar kleinigheden. Ik zou bijvoorbeeld een andere foto van schoenspanners nemen voor de tips voor het onderhoud. De huidige foto toont nog minderwaardige schoenspanners met spiraal, die ik niet echt kan aanbevelen. En jullie zouden me ook een plezier doen met nog donzigere schoenenzakken – gelukkig krijg ik tenminste twee schoenenzakken bij jullie, waardoor ik mijn schoenen tijdens reizen veel beter kan opbergen. Maar nog donzigere zakken zouden de schoen dan al in de zak zelf opwrijven. En nog een kritiekpuntje: de schoenveters zijn bij de 6-gaats vetersluiting van mijn schoenen van roggenleer toch een tikje te lang – kortere veters zouden net iets handiger zijn.

Welke schoen ontbreekt nog in onze collectie?

Wat denken jullie van een luxe-editie voor schoenenklassiekers? Schoenen vervaardigd van het allerfijnste French calf en voorzien van een Rendenbach-zool. Ik zou zeker een paar kopen.

Peter Borggreve

Schuhexperte Peter Borggreve

Peter Borggreve, die eigenlijk landschapsarchitectuur gestudeerd heeft, behoort tot de meest gevraagde Duitse schoenpoetsers voor evenementen. Intussen is hij al meer dan vijf jaar actief op de sterk verwaarloosde Duitse schoenpoetsmarkt. Borggreve heeft succesvol zijn gat in de markt gevonden en is bijna het hele jaar door volgeboekt voor firma- en beursevenementen. Opdrachtgevers van de Billy Wilder-fan zijn onder andere Porsche en BMW. Daarnaast is hij stamgast op verschillende artsencongressen in heel Duitsland. Inmiddels is hij ook buiten de Duitse grenzen actief. Al sinds vier jaar zijn de organisatoren van het Zwitserse Economic Forum in Interlaken gefascineerd door het werk van Peter Borggreve. Samen met zijn vrouw leidt hij de »Feinen Auftritt« Feine Auftritt (keurige verschijning) op het internet. Bezoekers krijgen hier alles wat ze voor een volledig schoenonderhoud nodig hebben: toebehoren, tips en natuurlijk het directe contact met de meester zelf. Geen zin om zelf schoenen te poetsen? Geen probleem, dankzij een eigen afhaal- en leverservice kan Peter Borggreve zijn voortreffelijke service in heel Europa aanbieden.

www.der-feine-auftritt.de

Schuhexperte Peter Borggreve

Peter Borggreve over SHOEPASSION.com

Aantal paar schoenen in de kast: meer dan 25
Lievelingsmodel: 15 jaar oude Franse boots
Favorieten bij SHOEPASSION.com: 540, 575, 604, 627

Meneer Borggreve, voelt u zich als professionele schoenpoetser aangesproken door SHOEPASSION.com?

Helemaal! Iedereen die zich interesseert voor elegant schoeisel, kan niet meer om SHOEPASSION.com heen. Een geweldig mooie website, perfecte foto’s… Een absolute must voor elke schoenenliefhebber. Bij mijn evenementen maak ik mijn klanten telkens weer attent op jullie website. Ik hoop alleen dat SHOEPASSION.com nooit het Zalando voor herenschoenen wordt. Jullie schoenen zijn echt te goed voor zulke reclame.

Hoe tevreden bent u eigenlijk met de schoenen die u door uw beroep dagelijks te zien krijgt?

Dat hangt vaak echt van het soort evenement af. Zo weet ik bijvoorbeeld inmiddels dat op een artsencongres chirurgen hoogwaardigere schoenen dragen dan kinderartsen. Mensen uit de bankenbranche denken dan weer dat Llyod het non plus ultra onder de herenschoenen is en juristen kiezen vaak voor de klassieke budapester. Natuurlijk kan je dat niet veralgemenen. De beste schoenen mag ik tijdens het Zwitserse Economic Forum poetsen. Daar krijg ik dan ook wel eens een paar John Lobb-exemplaren te zien.

Wat is voor u een goede herenschoen?

Het belangrijkste voor mij is het draagcomfort, de afwerking en de kwaliteit van het leer. Daarna komt dan het uiterlijke aspect van de schoen. Een schoen moet het karakter van de drager weerspiegelen. Ik verheug me over elke schoen die ik nieuw leven inblazen kan. Soms voel ik me niet alleen ambachtsman maar ook een beetje kunstenaar.

Hoe beoordeelt u de schoenen van SHOEPASSION.com en met welke aanbieder zijn we volgens u te vergelijken?

Ik houd erg van de schoenen van SHOEPASSION.com. Ze bieden een prima kwaliteit, zijn een lust voor het oog en hebben een faire prijs-kwaliteitverhouding. Zelf heb ik vroeger vaak schoenen van de firma Grenson gedragen – daarmee zijn de schoenen van SHOEPASSION.com zeker vergelijkbaar.

Wat kunnen we volgens u nog verbeteren?

Misschien kunnen jullie eens een historisch, traditioneel model op de markt brengen. Zulke modellen, zoals bij Halfs uit München, zijn momenteel heel populair. Ach ja, probeer niet zo bekend te worden als Zalando. Iedereen die mooie schoenen draagt, is trots op de insidertip aan zijn voeten.

U sprak al over traditionele modellen – welke schoenen ontbreken volgens u nog in onze collectie?

Behalve boots en mooie, stevige winterlaarzen ontbreekt uiteraard nog het klassieke schoeisel voor vrouwen!

Dat voorstel nemen we zeker mee! Eén vraagje nog, meneer Borggreve. In de VS en Zuid-Europa zie je eigenlijk overal schoenpoetsers. Waarom is dat bij ons niet zo?

In Midden-Europa heeft men enige schroom om de eigen schoenen te laten poetsen. Het wordt met een soort onderdanigheid verbonden. En ik twijfel eraan dat hier verandering in komt zolang voetbalspelers nog steeds na een doelpunt symbolisch de schoenen van de doelman poetsen. Het schoenpoetsen functioneert volgens mij bijna uitsluitend in betere kringen of op bepaalde evenementen. Maar één ding is heel belangrijk: de passie waarmee je dit werk doet. Als je er geen plezier aan beleeft, hoef je er niet aan te beginnen.

Sven Raphael Schneider

Sven Raphael Schneider

Sven Raphael Schneider is afkomstig uit Schwäbisch Hall en al sinds zijn veertiende bezig met klassieke herenmode en goede-stijlaccessoires. Terwijl zijn klasgenoten in hun vrije tijd kranten bezorgden, verkocht hij al vulpennen van Montblanc op eBay. In de tien daarop volgende jaren verdiepte de gentleman zijn kennis. Intussen omvat zijn persoonlijke bibliotheek van het Savoir Vivres al 500 boeken. In 2010 ging hij echt van start. Hij had intussen rechten gestudeerd en woonde in de VS. Daar riep hij de Gentleman´s Gazette in het leven, een bekroond, tweetalig onlinemagazine waarin hij samen met nog andere modeliefhebbers artikelen publiceerde over herenmode en goede stijl. Ook publiceerde hij eerlijke producttests van populaire merken. Het doel van het magazine is de kennis te bewaren over kwalitatief hoogwaardige, ambachtelijke herenmode en deze bij een groter publiek bekend te maken.

www.gentlemansgazette.com
www.morningdressguide.com

Schuhexperte Peter Borggreve

Sven Raphael Schneider over SHOEPASSION.com

Aantal paar schoenen in de kast: ik heb ze nog niet geteld!
Lievelingsmodel: oxford
Favoriet bij SHOEPASSION.com: model No. 625

Meneer Schneider, voelt u zich als klassieke gentleman aangesproken door SHOEPASSION.com?

Ik denk dat de website eerder jongere mannen aanspreekt die graag Apple-producten kopen en eindelijk eens goede schoenen willen dragen. Persoonlijk behoor ik niet tot deze groep, aangezien ik al meerdere paren van verschillende producenten en schoenmakers in mijn bezit heb.

Welke schoenen zou een man absoluut moeten hebben of anders gevraagd: hoeveel paar schoenen heeft een man werkelijk nodig?

Minstens vier paar: een zwarte, gladde oxford, een bruine derby, een bruine loafer en een bruine laars.

Hoe ziet u de klassieke etiquette? „No brown after six“ of hangt dat van de persoonlijke smaak af?

Traditioneel gold deze regel in Engeland. Vandaag de dag zijn er in onze maatschappij geen echte geldende conventies meer. Ik vind het belangrijker op de volledige verschijning te letten en op kleding die aan de gelegenheid is aangepast. Bij een huwelijk bijvoorbeeld staat het bruidspaar in het middelpunt en kan je als gast geen spectators dragen. Over het algemeen zie ik na zes uur liever een goed geklede man met bruine schoenen dan iemand met goedkope zwarte schoenen, een slecht zittend pak en een polyesterdas met Windsorknoop.

De Gentleman´s Gazette voert ook producttests uit. Onze monk met twee gespen, model nr. 591, werd door u wat preciezer onder de loep genomen. Hoe beoordeelt u onze schoenen aan de hand van dit voorbeeld en met welke aanbieder zijn we volgens u te vergelijken?

SHOEPASSION.com is kwalitatief niet te vergelijken met merken zoals Alfred Sargent of Edward Green omdat de afwerking niet zo minutieus is. Uiteraard zijn deze merken dan ook een pak duurder. Naar mijn mening biedt SHOEPASSION.com echter een prima prijs-kwaliteitverhouding voor jonge mensen die goede, ambachtelijk vervaardigde leren schoenen willen dragen.

U woont in de VS. Was u tevreden met de levertijd, het pakket en de accessoires?

De levertijd was goed en jullie doen met de mooie verpakking echt moeite om van de aankoop een aangename ervaring te maken. De meegeleverde informatie is voor nieuwelingen erg handig. De schoenenzakken vind ik kwalitatief niet zo goed maar zoals ik al zei, biedt SHOEPASSION.com een heel goede prijs-kwaliteitverhouding.

Wat kunnen we volgens u nog beter maken?

Leestvorm, stand, afstand tussen schoenneus en grond, schoenenzakken.

En welke schoen ontbreekt nog in onze collectie?

SHOEPASSION.com heeft al zo veel klassieke modellen. Persoonlijk vind ik dat een beetje kleur ontbreekt. Ik zou het uitstekend vinden als jullie modellen in nog meer verschillende kleuren zouden verkrijgbaar zijn.

Even wachten a.u.b....

{{var product.name}}

werd in uw winkelmandje gelegd



Verder winkelen Winkelwagen bekijken
Verder winkelen
Winkelwagen bekijken
  Loading...